Bau mulut org berpuasa

DSC00001-gambar hiasan-

Ketika berpuasa bau mulut adalah perkara biasa, klu ada org yang kata mulut kita busuk ketika berpuasa, jgn berkecil hati.. kerana bau itu sebenarnya harum bak kasturi disisi Allah swt.

Dinukilkan didalam al-quran mengenai kisah nabi Musa yang ketika mana bermohon kepada Allah agar diberikan sebuah kitab suci untuk menjadi pedoman dakwah dan petunjuk kepada kaumnya iaitu kaum bani isra’il. Lalu Allah memerintahkan kepada baginda agar berpuasa selama tiga puluh hari penuh, iaitu pada bulan Zulkaedah. Kemudian pergi ke Bukit Thur Sina di mana baginda akan diberi kesempatan bermunajat dengan Allah untuk  menerima kitab yang diminta, iaitu kitab taurat.

… continue reading this entry.

Advertisements

Hujung mgu..

DSC00014anak sedara baru… faiz nazhan.

… continue reading this entry.

SPIES @ Nur Lembah Pangsun

Td baru abis program spies untuk belia, hanya menjadi fasi tp mcm peserta lak kerana pengisian yg disediakan sangat2 menyentuh hati dan sangat2 mantap. Saya sgt bertuah dapat berada dlm prog tersebut walaupun ade beberapa slot yang tak dapat diikuti kerana sebab2 yang tak dapat dielakkan. Pengisian program disediakan dan dibentangkan sepenuhnya oleh konsultan dibawah ustaz kautsar.

… continue reading this entry.

English Idioms : Smell a rat

Untitled

SMELL  A RAT (Feel that SOmthing is WRong)

lala: How come the front door is open, did you close it wit “rantai besi kapal” before we went shopping.

aiza: I’m sure i did it. i don’t want Roslan to come again.

lala: Frankly, i smell a rat.

aiza: Me, too. I’m convinced that something is definitely wrong here.

lala: we’d better call kiki, maybe he can help us somehow.

Kuatkan hati..

Benar sekali firman Allah yang berbunyi ‘Allah tidak membebankan seseorang melainkan dengan kesanggupannya’. Segala ujian yang ditimpakan adalah sesuatu yang mampu dilalui.. Disinilah Allah menilai keikhlasan hambanya. Hati yang tidak ikhlas akan mencernakan pelbagai alasan untuk melepaskan dari memegang tanggungjawab, walaupun alasan itu adalah sebenarnya satu penipuan yang direka. Ikhlas itu datang dari hati yang bersih bertunjangkan iman yang kuat. Tanpa iman yang benar2 mantap sukar untuk membentuk hati yang ikhlas dan mudah diseleweng oleh nafsu dan syaitan. Kita harus membentuk dan sentiasa menjaga iman agar sentiasa bertambah supaya ia dapat mengawal kelakuan dan akhlak kita.

… continue reading this entry.

Opisku diceroboh

Opis saya yg pintunya canggih manggih pon bule kene ceroboh, pelik bin hairan tol.. tiada kesan pintu tu dipecahkan. Pintu tu hanya bule dibuka apabila dileretkan tag kerja dan ia akan automatik akan di unlock. tetapi kelemahannya apabila letrik terputus, pintu tu akan malfunction. tiga kemungkinan yg berlaku adalah mungkin keterlibatan org dlm atau pun masa pencurik tu nk curik letrik tiba2 jek xde atau pun pencurik tu mmg expert giler. kemungkinan kedua dan ketiga tu nmpak pelik skit, so.. saya lebih berat menyatakan adanya keterlibatan org dlm memandangkan pintu x dipecahkan. ceyy.. mcm detective conan lak. hihi~

… continue reading this entry.

Syurga cinta

syurgacinta

Tadi sempat tgok citer ni.. sebab ramai yg kata citer ni best. Secara personally, plot cerita sama je ngan citer2 yang lain. tp apa yg istimewa citer ni, terdapat byk message yg islamik yang diselitkan. Walaupun ade part2 yang xberapa elok untuk ditengok, tp itulah realiti sebenar yang kita harus perbetulkan.

Sukan keluarga

Malasnya nk mengarang panjang2.. tgok je la gambar2 sukan keluarga saya.

Futsal:  12 pm.

1

… continue reading this entry.

Kes kecurian yg terbesar di abad ke 20.

Cuba teka kes kecurian ape?

Adakah curi emas?

Berlian?

Duit?

minyak?

dapat agak x?

teeeeeeeeeeeeeeeet!! masa da tamat =D

click continue reading this entry klu nk tahu jawapannya…

… continue reading this entry.

Hitter yg hilang

Ntah mana hilang hitter.. tetiba je xde. Pening juga dibuatnya.. yela, sy ni kan dah diiktiraf sebagai peminum kopi radix tegar. Time2 nk panaskan air.. hitter lak hilang. klu sy jumpa sapa yg sembunyikan hitter.. siapla. sy da lama x pukul org.. hihi. Waa.. mcm addict drug lak sampai nk pukul2 org. huhu. Tp alhamdulillah, otak sy berfungsi dengan baik. kuali pon kuali la.. janji bule panaskan air.. apa yg penting.. kopi radix kow dapat dihirup. klu da guna kuali.. rasa airnya tentula pelik skit.. tp xpe.. mission accomplished!!

… continue reading this entry.

Newer entries » · « Older entries