Opisku diceroboh

Opis saya yg pintunya canggih manggih pon bule kene ceroboh, pelik bin hairan tol.. tiada kesan pintu tu dipecahkan. Pintu tu hanya bule dibuka apabila dileretkan tag kerja dan ia akan automatik akan di unlock. tetapi kelemahannya apabila letrik terputus, pintu tu akan malfunction. tiga kemungkinan yg berlaku adalah mungkin keterlibatan org dlm atau pun masa pencurik tu nk curik letrik tiba2 jek xde atau pun pencurik tu mmg expert giler. kemungkinan kedua dan ketiga tu nmpak pelik skit, so.. saya lebih berat menyatakan adanya keterlibatan org dlm memandangkan pintu x dipecahkan. ceyy.. mcm detective conan lak. hihi~

Nak dijadikan cerita, kejadian berlaku waktu solat jumaat.. mmg xde sape kat opis dan kebetulan aritu saya x masuk kerja sbb MC… migraine lak pagi tu. Laptop 5 bijik hilang, klu saya masuk kerja.. mungkin jumlah tu menjadi 6 bijik. heee.. klu laptop saya dikebas.. habisla semer muvie2 yang saya dunlod… penat tau =D. mgu depan polis akan tanya sorang2, mungkin saya akan disaspek memandangkan saya x pegi keje aritu tp ape nk takut… bukan saya yg curik. Pencurik tu mungkin lebih dari sorang, sebabnya bule lak dia angkut 5 bijik laptop. Ada 2,3 lg laptop cikai yang x diambik… memilih jugak pencurik ni yer.

Apa2 pun.. biarlah polis yang selesaikan.. xde masa lak nk tulun siasat mcm detective conan.. keje manyak lagi x siap woo.

2 Comments »

  1. katak comey Said:

    ~wuuu…
    patutkah BM juge memasang sistem secanggih ini? hehe peace
    safety 1st =D

    • tilmizislam Said:

      x perlu pasang sistem ni.. cukup la rantai besi boat yang ada skang. Roslan tgok pon gerun.. =D


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

